سورة المآئدہ - آیت 42

سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ ۚ فَإِن جَاءُوكَ فَاحْكُم بَيْنَهُمْ أَوْ أَعْرِضْ عَنْهُمْ ۖ وَإِن تُعْرِضْ عَنْهُمْ فَلَن يَضُرُّوكَ شَيْئًا ۖ وَإِنْ حَكَمْتَ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِالْقِسْطِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ

ترجمہ ترجمان القرآن - مولانا ابوالکلام آزاد

یہ کان لگا لگا کر جھوٹی باتیں سننے والے، جی بھر بھر کر حرام کھانے والے ہیں۔ (٣٦) چنانچہ اگر یہ تمہارے پاس آئیں تو چاہے ان کے د رمیان فیصلہ کردو، اور چاہے ان سے منہ موڑ لو (٣٧) اگر تم ان سے منہ موڑ لو گے تو یہ تمہیں کوئی نقصان نہیں پہنچا سکیں گے، اور اگر فیصلہ کرنا ہو تو انصاف سے فیصلہ کرو۔ یقینا اللہ انصاف کرنے والوں سے محبت کرتا ہے۔

تسہیل البیان فی تفسیر القرآن - ام عمران شکیلہ بنت میاں فضل حسین

یہودیوں کے خبث باطن کی دیگر وجوہات کے علاوہ دو وجوہات یہ بھی تھیں۔ (۱) مسلمانوں اور رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی مجالس میں آتے ہی اس لیے تھے کہ یہاں سے جو کچھ سنیں اسے اپنے لفظوں میں توڑ مروڑ کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم اور مسلمانوں کو بدنا م کریں۔ (۲) حرام خور ہیں، حرام کھانے والے، رشوت لینے والے آج ہمارے معاشرے میں بھی حرام خوری عام ہے۔ بعض عالم دین فتویٰ دینے کے لیے، عوام کی پسند کا دین پیش کرنے کے لیے نذرانے وصول کرتے ہیں۔ ارشاد نبوی ہے کہ: ’’ایک انسان جھوٹ بولتا رہتا ہے جہنم تک پہنچ جاتا ہے اور ایک انسان سچ بولتا رہتا ہے جنت میں پہنچ جاتا ہے۔‘‘(بخاری: ۶۰۹۴) جی چاہے تو فیصلہ کرو: گویا آپ صلی اللہ علیہ وسلم کو اختیار تو دے دیا گیا کہ چاہیں تو فیصلہ کریں یا نہ کریں لیکن جب کرنا چاہیں تو انصاف کے ساتھ ہی فیصلہ کرنا ہوگا۔ انصاف کرنا آسان نہیں: لیکن اگر اللہ سے ڈر كے اور اللہ کی رضا کے لیے انصاف سے فیصلہ کرتا ہے تو اللہ اُسے پسند کرتا ہے۔ اور عضو کے بدلے عضو: یہی احکام تورات میں ہیں اور کفارہ یعنی معافی نہیں تھی۔ جرم کی سزا برابر کی سزا ہوگی۔ جس شخص کو جسمانی تکلیف دی جائے اور وہ معاف کردے تو اللہ اُس کے درجات بلند کردے گا۔